Jelenlegi hely

Menni vagy maradni – Kisgimi pro és kontra

Lassan itt az idő, el kell dönteni: megpróbálja? Ne próbálja? Menjen? Maradjon? Sok szülő számára nem annyira bonyolult kérdés ez, ám vannak, akik nehezen hozzák meg ezt az igencsak fontos, a gyermek és a család életét alapvetően befolyásoló döntést.

Úgy gondolom, hogy összességében semmiképpen nem ártunk a felvételi megpróbálásával. Fontos azonban, hogy nem szabad túlidegeskedni vagy a gyereket stresszelni.  Fontos, hogy ne legyen a gyereken lelki teher vagy nagy teljesítmény kényszer. Nem baj, ha csak azért adjuk be a jelentkezést, hogy lássuk, a jelenlegi tudás ebben a rendszerben milyen pontokra váltható át. Az sem, ha negyedikesünk, hatodikosunk egy vizsgahelyzetet is átél. A vizsgázásban is lehet rutint szerezni, így ez jó tapasztalatszerzési lehetőség lehet. Akkor is feltétlenül foglalkozzunk a dologgal (készítsük fel a gyereket, mire számíthat, ismerkedjünk együtt az elérhető feladatsorokkal stb.), ha csak próbát szeretnénk.

Azt viszont érdemes végiggondolni, hogy jó helyen lenne a gyerekünk 10 vagy 12 évesen egy gimnáziumban. Ha úgy látjuk kiemelkedő tehetség, nagyon szorgalmas és megbízható, akkor ott a helye. Ha sosem kell könyörögni, hogy tanuljon, és még a szorgalmikat is igyekszik megcsinálni, vagy ha úgy látjuk a mostani általános iskolában úgy kiváló, hogy a kisujjából kirázza a dolgokat, nincs min gondolkozni.

Ám ha nagyon ügyes, de azért nem annyira terhelhető, vagy ha érzékenyebb lelkű, ha szívesebben foglalkozik mással, mint a tanulással, akkor gondolkozzunk el. Nem, nem arról van szó, hogy nem lenne tehetséges. Sokkal inkább arról, hogy kamaszodik, vagy arról, hogy azért a legfontosabb, hogy békében éljünk, azaz éljen békében önmagával, na meg velünk is.

Ha tehát tudjuk, és biztosak vagyunk benne, hogy ügyesen megállja majd a helyét gyerekünk a gimiben is, akkor nincs min gondolkozni: menjen. Ám azt hiszem jobb egy sima általános iskolában kiválónak lenni, mint egy erős gimiben a futottak még kategóriában kullogni. Élménynek is jobb az előző. Annyi minden lehet még belőle!

Persze nagyon jó, hogy vannak ilyen iskolák. Azok, akik kiemelkedően tehetségesesek, hadd szárnyaljanak olyanok között, akik szintén élvezik a tanulást, vagy már egészen kicsi korukban eldöntötték mik akarnak majd lenni, és ezért képesek már gyerekként is küzdeni.

De nem lesz baj abból sem, ha marad. Legyen a legjobb a jók között. Támogassuk és szeressük. Ha kell, noszogassuk, ha kell, hagyjuk, hogy átlagos kamasz legyen. Már ha van ilyen…

Hiszen a tanulás mellett annyi, de annyi fontos dolog van az életükben! Fontos, hogy jusson idő mindenre és mindenkire. Nehéz az egyensúlyt megtalálni…

Most még van néhány nap, hogy meggondoljuk: menjen vagy maradjon?

Szerző: Budácsik Éva – tanító
Fotó: Pixabay
Forrás: Budapestimami

 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Csomagolj zölden karácsonykor!

Csomagolj zölden karácsonykor!

Még bőven van idő felkészülni az ajándékok csomagolására. Miért ne lehetne ezt megtenni környezettudatosan? Ehhez hoztam otthon vagy a természetben is fellelhető alapanyagokat.
20+1 karácsonyi idézet: ajándékkártyára is tökéletes!

20+1 karácsonyi idézet: ajándékkártyára is tökéletes!

Ha Te is szereted idézettel ellátni az ajánddékkártyákat, üdvözlőlapokat, és gondot okoz egy-egy érzés, gondolat megfogalmazása, használd ezeket!
Szabad-e büntetni a gyereket?

Szabad-e büntetni a gyereket?

Arra a kérdésre, hogy „Szabad-e büntetni a gyereket?”, a családok többségében a szülők egyenes választ adnak, de ezek három csoportba sorolhatók. Nem is maradunk meg a három jellemző válasznál, hanem inkább megnézzük, mit okoz a büntetés, és mennyire éri el a célját. - Novák Ferenc pedagógiai viselkedéskutató​ írása.
Miért hazudik a gyerek?

Miért hazudik a gyerek?

Bizonyára találkoztál már olyan szülővel, aki meglepődve tette fel a kérdést: Miért hazudik ez a gyerek? Amikor ezt kérdezik, akkor ezzel arra célozgatnak, hogy valami baj van a gyerekkel. Van különbség aközött, hogy néha füllent a gyerek vagy ha állandóan hazudozik, de ezek alapja hasonló. - Novák Ferenc pedagógiai viselkedéskutató​ írása.
Ugrás az oldal tetejére