Jelenlegi hely

Heccelés, bullying, erőszakos viselkedés az iskolákban - megtartották a III. Iskolai Agresszió Kezelési Pedagógus Konferenciát

Április 23-án került megrendezésre a III. Iskolai Agresszió Kezelési Pedagógus Konferencia, melynek témái az iskolai agresszió okaira és csökkentésükre, valamint az egyre inkább jelenlévő heccelés, valamint az internetes zaklatás megszüntetésére fókuszáltak.

Az iskolákban egyre inkább terjed az iskolai agresszió, amivel annak mértéke miatt is foglalkozni kell, és nem csak Magyarországon. A közösségi viselkedés hanyatlásához nagyban hozzájárult az elmúlt két év online oktatása is. A probléma nagysága abban is megmutatkozik, hogy nem csak a tanároknak kell ezzel megküzdeniük, hanem szülőknek is óriási terhet jelent. A legnagyobb elszenvedők pedig természetesen a gyerekek.

Ezen problémák enyhítésére kezdte el pedagógus konferenciák megrendezését a Virágozz és Prosperálj Alapítvány, s ennek ez évi állomása volt a III. Iskolai Agresszió Kezelési Pedagógus Konferencia, melynek előadásai több nézőpontból világítottak rá az iskolai agresszió okaira. Az előadók nem álltak meg az okoknál, hanem megoldásokat is kínáltak a problémákra.

Amint arra Dr. Fábián Mária orvos, neurológus felhívta a figyelmet, az agressziónak nem csak lelki, hanem testi okai is lehetnek. Veszélyforrásként említette a túl sok cukrot tartalmazó energiaitalokat is. Kiemelten fontosnak tartotta a szülők tájékoztatását a táplálkozási és alvási szokások helyes kialakításáról annak érdekében, hogy a tanulók hatékony segítséget kaphassanak. A doktornő javaslatokat tett az agressziót kiváltó testi okok megszüntetésének módjára is.

A pedagógusok olyan használható megoldásokat kaptak Novák Ferenc tanártól, iskolai agressziókezelési specialistától, melyekkel az agresszív gyerek megérthető és humánus kommunikációs módszerekkel visszavezethető a közösségbe. A jelenlévők olyan „térképpel” ismerkedtek meg, ami utat mutat a heccelés, a bullying, az erőszakos viselkedés csökkentéséhez. A nevelők, osztályfőnökök, iskolaigazgatók betekintést nyerhettek abba is, hogyan kell újjáéleszteni a tanulók motivációját, ami által a gyerekek cselekvőbbé válnak, végül pedig emelkedik önbecsülésük, céltudatosabbá, s ezáltal sikeresebbé válnak.

A nap végén Józan Kornélia általános és középiskolai tanár, felnőttképzési oktató előadása több pontján is meghatódva mutatta be az iskolai munkájába beépített Elfogadás Program eredményességét. Beszámolója szerint diákjai türelmesebbek, példamutatóak és tisztelettudóak lettek, mivel az Elfogadás Program gyakorlatias eszköznek bizonyult ahhoz, hogy csökkenjen az iskolai agresszió és hogy pedagógusok az osztályukból összetartó közösséget kovácsolhassanak.

Vélemények a konferencia résztvevőitől: „A konferencia ötleteket, rengeteg lehetőséget, kipróbálásra váró módszereket, és nem utolsó sorban inspirációt nyújtott.” (Krisztina - általános iskolai tanár)

„Nagyon hasznos és gyakorlatias volt. Úgy érzem valódi, tényleges segítséget nyújtott. Sokkal optimistább vagyok. Az agresszióval szemben nem érzem olyan tehetetlennek, inkompetensnek magam. Egyszerűen megvalósítható, praktikus tanácsokat kaptam, melyeket a tantestülettel is meg fogok ismertetni.” (Kinga – nevelő)

Virágozz és Prosperálj Közhasznú Alapítvány

 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Könyvajánló kamaszoknak: Holden Rose és a Lapátos fickó

Könyvajánló kamaszoknak: Holden Rose és a Lapátos fickó

A debreceni Ünnepi Könyvhét valamint új könyvsorozatának első kötetének megjelenése miatt látogatott el Debrecenbe Kovács Attila avagy Holden Rose. Vele beszélgettünk gyerekekről, motívációról, és nem utolsó sorban kamaszoknak szóló 10 pluszos könyvéről, a Lapátos fickóról.
Ti ünneplitek még a pedagógusnapot?

Ugye ti is ünneplitek még a pedagógusnapot?

Idén 70 éve, pontosan 1952 június 7-e óta ünnepeljük Magyarországon június első vasárnapján a Pedagógusnapot. Belépünk az óvoda ajtaján és akár évtizedekig elkísérnek minket, velünk vannak, míg tanulunk. Sőt, sokszor tovább. Köszönjük!
Mese csecsemőkortól: napi tizenöt perc felolvasás akár két év előnyt jelenthet?

Mese csecsemőkortól: napi tizenöt perc felolvasás akár két év előnyt jelenthet?

Tapasztalatok szerint már az anyuka hasában lévő magzatnak is érdemes verseket olvasni. Az itt hallott ritmusokkal, később az adott korosztály számára készült könyvek segítségével akár másfél-két év előnyre is szert tehetnek a gyerekek az iskola első évére kortársaikhoz képest.
Nyáron is tanuljon a gyerek?

Nyáron is tanuljon a gyerek?

Buta kérdés, igaz? Hiszen iskolaidőben sem tanul! Titkos (és aljas de jó szándékkal vezérelt) szülői trükkök, praktikák az észrevétlen nyári tanuláshoz nem csak szülőknek.
Ugrás az oldal tetejére