A kártyák egyszerű kérdésekkel indítanak, de meglepően mély válaszokat hozhatnak elő - akár egyedül, akár kétszemélyes beszélgetésben, akár egy iskolai csoportban használják őket. Nem diagnosztizál, nem ítélkezik, hanem lehetőséget ad a gondolkodásra, az önreflexióra és a kapcsolódásra.
Nem mindenki tudja elmondani, amit érez – de lehet segíteni
„A kamaszkor természetes velejárója, hogy az identitás - az, hogy ki vagyok, mit gondolok magamról és mit szeretnék képviselni - folyamatosan alakul. A legtöbb fiatal azonban nehezen talál szavakat az érzéseire, különösen akkor, ha ezek összetettek vagy szorongással teliek. A „Ki vagyok? Kivagyok!” kártyák épp abban segítenek, hogy ezek a kérdések biztonságos, irányított formában előjöjjenek. A játék keretet ad, segíti megnyitni a fiatalokat, de közben hagyja őket olyannak lenni, amilyenek” – fogalmaz Dr. Dura Mónika, a Mindwell Központ vezetője.
A kártyák nemcsak a terápiás munkában lehetnek hasznosak, hanem az iskolai osztályfőnöki órákon, ifjúsági csoportokban, vagy akár családi beszélgetések során is.
A Mindwell webshopjában elérhető „Ki vagyok? Kivagyok!” kamaszoknak szóló kártyajátékot a központ pszichológusai állították össze. A 80 kártyát tartalmazó csomag két részből áll:
1, Felvezető kártyák – segítenek elindítani a beszélgetést, akár egy csendesebb, zárkózottabb kamasszal is. Ebből 20 db van.
2, Fő kártyák: mélyebb önismereti kérdéseket tartalmaznak, melyek témái között szerepelnek például:
- önbizalom fejlesztése,
- megfelelési kényszer leküzdése,
- testkép,
- szorongás leküzdése,
- a mások véleményéhez való viszony,
- döntéshozatal,
- kudarcélmény feldolgozása,
- határok meghúzása.
A kérdések formája játékos, de mégis elgondolkodtató. Minden kártyán kétféle szintű kérdés szerepel: egy könnyedebb és egy mélyebb – így a használó maga döntheti el, mennyire akar belemenni egy-egy témába.
Nemcsak fiataloknak, de a környezetüknek is
A kártyajáték azoknak is szól, akik támogatni szeretnék a kamaszokat: pedagógusoknak, szülőknek, kortárs segítőknek, iskolapszichológusoknak. Használható osztályfőnöki órán, csoportfoglalkozásokon, egyéni segítő beszélgetéseknél, vagy akár otthon, a szülő-gyerek kapcsolat mélyítésére is. A „Ki vagyok? Kivagyok!” nem megoldást kínál, hanem teret ad a kérdéseknek. Ez a tér pedig manapság egyre ritkább: egy hely, ahol nem kell tökéletesnek lenni, ahol egy válasz lehet bizonytalan vagy félkész – és ez is teljesen rendben van.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges