Jelenlegi hely

Egyre kevesebb a gyermekekre ártalmas élelmiszerreklám

Világszerte 24, köztük tucatnyi Magyarországon is jelen lévő vállalat csatlakozott az önkorlátozó kezdeményezéshez.

A gyermekeknek szóló élelmiszerreklámokra vonatkozó önkorlátozás eredményeként 39 százalékkal kevesebb gyermekeket célzó, nem az ő igényeikre szabott élelmiszereket hirdető reklámot sugároznak a tévében Magyarországon, mint tíz éve - derül ki az EU Pledge legfrissebb jelentéséből.

Az EU Pledge 2005-ben az Európai Bizottság kezdeményezésére, felelős reklámtevékenység érdekében jött létre. A testület azt vizsgálta, hogy a csatlakozott cégek milyen mértékben tartják be az élelmiszerreklámokra vonatkozó önkorlátozást, hogy nem hirdetik termékeiket 12 év alatti gyermekeknek, valamint nem reklámozzák azokat tévében, nyomtatott sajtóban és interneten.

A jelentés szerint Magyarországon eddig 12 cég társult az önszabályozó kezdeményezéshez, amelyek a gyerekcsatornákon - amit 35 százaléknál nagyobb arányban 12 év alatti gyermekek néznek - 65 százalékkal csökkentették a gyermekekre káros élelmiszerreklámaik arányát. A vállalatok 97 százaléka pedig felelős reklámtevékenységet folytat honlapján.

A tájékoztatás szerint ugyanakkor azok a termékek nem tartoznak a szabályozás alá, amelyeket a gyártók kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabva fejlesztettek ki, illetve megfelelnek a tagok által 2015. január 1-jétől egységesen elfogadott tápérték kritériumoknak.

Világszerte 24 vállalat - többek között a Burger King, a FrieslandCampina, a McDonald's, a Coca-Cola, a Danone, az Unilever - kötelezte el magát az EU Pledge szabályai mellett és 98,4 százalékban teljesítették vállalásaikat.

 

Forrás: MTI

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére